čtvrtek 12. ledna 2017

Moji nejoblíbenější pomocníci, část 1 - VLASY

Jelikož se snažím své vlasy nezatěžovat (odbarvování henny před rokem jim dalo na zadek), tak toho nijak moc nepoužívám, alespoň co se týče žehliček, kulem, fénu a chemických přípravků k tomu určených, takže o to bude článek chudší. Chystám se však napsat článek i o mé péči o vlasy, ve kterém vypíšu, jaké přípravky používám a jak často, co vše s vlasy dělám/nedělám a dále. Tento článek bude spíš takové shrnutí pro mě nejdůležitějších přípravků a pomůcek co se týče každodenní péče o vlasy.




Jak vidíte, opravdu toho moc není, protože co se týče péče o vlasy, jsem vyznavačkou rčení Více je někdy méně (tj. neplácat na vlasy desítky různých přípravků, každý den nezatěžovat horkem žehličky, kulmy,..)


Gliss Kur winter repair (limitovaná edice)

V zimě (teď už loňské, tedy 2016) se v obchodech objevila limitovaná zimní edice, která obshovala šampon, kondicioner, masku a balzám ve spreji. Pořídila jsem si kondicionér a balzám ve spreji. Co se týče tohoto balzámu ve spreji, tak slibuje zvýšení odolnosti vlasů proti větru, zacuchání, vysušení a lámání. Pomáhá s rozčesáváním a obsahuje tekutý keratinový komplex. Používám ho už tři měsíce po každém mytí a jsem někde v půlce, takže počítám, že mi snad do konce zimy ještě vydrží. Stříkám ho do vlhkých délek vlasů, nikdy k hlavě, mírně je promnu a toť vše. Hezky voní, řekla bych, že opravdu docela chrání před chladem a zacucháním. Co se týče ceny, stál něco kolem stovky.

Davines oi oil 

Tento olejík do vlasů s mamkou úplně zbožňujeme a máme už asi třetí balení. Stojí sice něco okolo 400-500 Kč (záleží kde), ale určitě stojí za to, vydrží poměrně dlouho (nám při denním používání 3-4 měsíce). Údajně je vhodný pro všechny typy vlasů, zjemňuje a zhebčuje, ale nezatěžuje. S tím mohu souhlasit. Pro někoho může být překážející přítomnost silikonů, které jsou prý ale prodyšné (nerozumím chemii, a tak se v tom nebudu pitvat). Používám ho jak na suché, tak na vlhké vlasy, jednu pumpičku rozetři do konečků a cca půlky délek. Přímo božsky voní, fakt že jo! Ještě, že se nedá jíst, jinak bychom doma měli stokrát větší spotřebu.




Tangle teezer 

Taková teď už klasika, kterou zná asi každý. Poslední asi rok, dva se už dají sehnat všude jeho napodobeniny (čti hřebeny, které jsou vyráběné po vzoru teezeru, ne fejky), jak na tom jsou třeba ty z DMka atd po stránce kvality, to netuším, protože mám doma jen tři originály (růžový, tento modrý a obyč černý) a můžu říct, že je fakt miluju. Mám totiž typ vlasů, za který bych opravdu nikomu nepoděkovala - když jsou mokré, nejdou rozčesat, a pokud se to náhodou povede, okamžitě jsou zase při sebemenším pohybu zacuchané, byla z toho na větvi i moje bývalá kadeřnice. Musím je tedy česat nasucho a to velmi pomalu a opatrně. Navíc jsou jemné, rády si poletují, když mají špatnou náladu, tak i elektryzují a často mě díky nim přepadá pomyšlení na kadeřnické nůžky...nebo jakékoliv jiné, ve chvíli zuřivosti je to fuk. Každopádně, za dob Před Tangle teezerem jsem opravdu trpěla, ať už jsem zkoušela česat kartáčem, hřebenem se zuby daleko/blízko od sebe, čímkoliv, bylo to fuk. Pak jsem dostala k narozeninám Tangle a konečně jsem byla spokojená, hurá, děkuji všem božstvům za tento hřeben. Neznám osobně nikoho, komu by nevyhovoval, na netu jsem však četla i negativní ohlasy. Holt každý jsme jiný, stejně tak i naše názory.

Gris gumičky

Telefonní šňůra...teda gumičky, ehm, této značky mi zatím vyhovují nejvíc. Ne, že bych jich vyzkoušela moc, měla jsem InvisiBobble, ale všechny mi popraskaly (asi pět), a to byly originální, ne fejky. Teď mám od kadeřnice asi půl roku tuto značku a zatím veliká spokojenost (ta největší mimo balíček na fotce není Gris, ale od kamarádky a značku netuším, každopádně je taky super). Nebolí mě z nich hlava, netlačí na ruce (tam tráví většinu času, heh), vypadají pěkně. Jediné dva problémy jsou následnující - jako všechny gumičky tohoto typu neudělají krásný vysoký culík a občas se mi do vlasů zašmodrchají tak, že mám fakt nahnáno, abych nemusela ty nebohé pramínky ostříhat (nejspíš to ale bude moje chyba, protože se mi to stává jen, když mám dvě gumičky zaráz, nebo je zamotám při sundávání). Za 110 Kč (3 gumičky v balení) si ale nestěžuji, mám je ráda.


No, to bude tak všechno, co pravidelně přichází do kontaktu s mými vlasy, pokud nepočítám šampon, kondicioner a masku (ty jsem zde neuvedla proto, že je často střídám, nemám žádnou vyloženě oblíbenou značku ani řadu).

Co používáte na vlasy denně vy? Máte nějakou oblíbenou pomůcku (jako já teezer), bez které byste se jen těžko obešli? 

2 komentáře:

  1. Taky Tangle Teezer nebo kartáč s kančími štětinami, vyzkoušej ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Používám, ale ne s kančími štětinami, mám se sisálovými a je super, jen ho nepoužívám denně:)

      Vymazat