úterý 29. března 2016

Úžasný chia pudink

O těchto přímo zázračných semínkách se toho můžete dočíst víc ZDE. 
Díky tomu, že jsou schopna zvětšit namočením svou velikost až 10x a vytvořit tak jakýsi sliz, je z nich udělat pudink poměrně jednoduchá záležitost, která nezabere ani moc času.





Co budeme potřebovat? 
♥ Chia semínka 
♥ Rostlinné mléko (já použila rýžové) 
♥ Něco na doslazení (například agáve sirup) 
♥ Ovoce - banán, jablka,.. zkrátka podle chuti (v mém případě jablka se skořicí)
♥ Rostlinný jogurt (já použila Alpro borůvkový) 
♥ Lněný olej (přidávala jsem pro jeho vysoký obsah Omega 3,6 a 9 mastných kyselin) 

Jak na to? 
Na jednu porci postačí cca 1/5 hrnku chia semínek na půl hrnku mléka (na dvě porce 1/4 na celý hrnek mléka), do kterého předem můžeme rozmixovat banán (poté nebude potřeba pudink doslazovat). Smícháme ve vhodné misce a necháme v lednici uležet, stačí i půl hodiny, ale čím déle, tím lépe semínka nabobtnají (ideální je nechat přes noc).
Jakmile je pudink hotový, zamícháme jej, podle vkusu dochutíme a můžeme vrstvit s jogurtem nebo čímkoliv jiným. Do pudinku můžete přidat jakékoliv ovoce, zkrátka podle chuti.



Další tipy na dochucení... 
♥ Karob nebo kakao 
♥ Lesní ovoce
♥ Vanilka 
♥ Karamel 

Závěrem bych chtěla dodat, že chia semínka jsou skvělá jako "nakopávač," mají vysokou energetickou hodnotu. 

Děláte si chia pudink? 

2 komentáře:

  1. chia puding som ešte neskúsila ale vyzerá suprovo tak na raňajky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dneska jsem si chia semínka pořídila a rozhodla se je do svého jídelníčku zařazovat co nejčastěji. Až teď jsem se dozvěděla, že také můžou nabobtnat :D, tak to děkuji za tip :)!

    OdpovědětVymazat